En edicions anteriors, el Port de Barcelona ja havia ofert una experiència immersiva presentant aquesta visió del port per mitjà d’unes ulleres de realitat virtual. En aquest cas, les imatges cobrien completament l’interior d’un contenidor. Per fer aquesta instal·lació espectacular, es va comptar amb la col·laboració d’una jove start-up catalana, BROOMX, que ha desenvolupat un projector, anomenat MK Player, que permet mostrar imatges en 360 º per proporcionar una experiència immersiva, integrada en l’espai i de la qual es pot gaudir a simple vista, sense ulleres ni accessoris.
Més enllà de l’audiovisual
Ignasi Capella, CMO de la empresa, parla de 4D per referir-se a l’experiència que desenvolupen a BROOMX: “És el nou format del món audiovisual, que, per mitjà de so, projeccions, però també altres elements sensorials, com el moviment, els llums o l’ús de ventiladors, per exemple, busca estimular el màxim de sentits possibles”. Respecte al contenidor que van adaptar per al SIL, es tracta de “transportar les persones que visiten la fira al port, perquè puguin conèixer el lloc, però també l’estratègia d’innovació, presentar els serveis que presta, etc.”. Capella afirma que l’experiència que brinda el projector que han desenvolupat, com no necessita ulleres, “no t’aïlla del món, et porta a una experiència immersiva, però que pots compartir amb altres persones”.